23 Ocak 2013 Çarşamba

Minik Bir Dünya

     Merhaba arkadaşlar! Finallerimin bitmesi sonucunda nihayet İstanbul'dayım. Ben gelmeden önce yağmurlu olan hava, gelişimle apaydın bir hal almış. Annem de bu durumu bana bağlıyor. Gelip de buraları aydınlatmışım falan :) Şımartılıyorum evimde vesselam, olsun o kadar. Ben de bu malum havayı fırsat bilip, kız kardeşimin, arkadaşlarıyla yapacağı Süleymaniye gezintisine dahil oldum. İşte bu günkü konum da, Süleymaniye'nin bitişiğindeki minik bir dünya...
     Burası küçük, sevimli ve farklı boyutlarda not defteri satan bir dükkan. Benim de bir not defterine ihtiyacım vardı. Görünce hemen içeri girdim. İnanmazsınız, gözünüzün alabileceği her yer not defteri. Dış kaplamaları farklı farklı; deri, kumaş, kürk, saten... Bir tane gözüme kestirdim ve elime aldım. İlginç bir yapıya sahip olan bu not defteri meğer bir hayvan derisinden yapılmış. Ardından ekledi satıcı amca: ''İsterseniz üzerine isim de yazabiliyoruz.'' İşte orada yüzümde geniş bir gülümseme yer buldu. Zira ben kaligrafi hastasıyım. Elimdeki not defterini bir hışımla masaya bıraktım ''Yazın lütfen'' dedim. İşinin ustası olan bu amca oldukça yumuşak ve tatlı dilliydi. Benim seçtiğim defter için altın rengi bir kalem kullanmayı tercih etti. Yazıyı yazarken ellerine dikkat ettim de, asla yamuk yada titremiş bir yazı olmadı. Gerçekten önemli bir sanat bu. Oldukça da zor. Şimdi sizlerle birkaç fotoğraf paylaşacağım.




Bu minik dünyayı, İstanbul'a yolu düşen herkesin görmesini tavsiye ederim. Bu arada dükkanın üst tarafını kaligrafi yazmak isteyenler için küçük bir derslik olarak da kullanacakmış satıcı amca. İlgililere duyurulur. Bu her şeyi ayrı güzel şehirden selam eder, musmutlu günler dilerim.
Kübra SOYSAL 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder